vineri, 6 noiembrie 2009

profesorul iuliu paul a murit

Astăzi am fost la o înmormântare. Nu am fost foarte apropiat de profesorul Paul, mai mult de cineva din familia dânsului, dar am luptat în ultimii ani cu articolele sale, însă asta este o altă poveste. Mi-a fost dascăl la Sibiu la universitate, în primul meu an. A fost ultimul an în care a predat arheologia la Sibiu, în 1995, după care s-a mutat la Alba Iulia, la universitatea făcută din "raţiuni de stat".
Nu comentez viaţa sau activitatea dânsului dar influenţa pe care a avut-o a fost imensă.
Timpul le va reliefa cum se cuvine. Eu mi-l amintesc de la cursuri, cu verva caracteristică şi de la examenul din anul I. A fost unul dintre cei mai dedicaţi din acest punct de vedere. Ultima oară l-am văzut la Alba Iulia, cu ocazia vizitei unei delegaţii străine cu care vizitam siturile de pe valea Mureşului. M-a sunat pe drum să îmi propună sa trec cu delegaţia pe la sediul Institutului de Arheologie Sistemică. Nu am putut să îl refuz chiar dacă îmi dădea peste cap tot programul convenit şi nu era în interesul meu sa ajung la Alba. Arăta slăbit şi de abia mergea dar totuşi şi-a promovat activitatea. Am primit una din cărţile dânsului care îmi lipsea. Când am ieşit spre plecare, am rămas ultimul şi m-a luat de umeri, s-a uitat lung la mine şi a spus Chiar dacă unele lucrurile par vechi, câteodată poţi să vezi prospeţimea din ele.
Need to remember!

Ca şi profesor al meu îi prezint un ultim omagiu.
Cât de ciudată este viaţa şi cât de legate sunt lucrurile, indirect sau direct.


Iuliu Paul (n. 18 august 1930, Bocicău, Satu Mare; d. 4 noiembrie 2009)
între 1957-1979, muzeograf-arheolog, şef de secţie şi director ştiinţific la Muzeul Brukenthal din Sibiu
  • din 1969, profesor asociat la Facultatea de Istorie şi Filologie din cadrul Institutului de Învăţământ Superior Sibiu, actualmente Universitatea „Lucian Blaga”, iar din 1979 până în 1991, conferenţiar şi profesor titular de Istoria veche a României, Preistorie şi Arheologie, la aceeaşi universitate;
  • din 1991, profesor titular şi rector, până în 1999, la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia;
Unde iti este biruinta, moarte? Unde iti este boldul, moarte?" (1Cor.15:55)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu