Blestemul aurului - film realizat de Radu Ciobotea , 2008.
Mai jos un articol mai amplu despre problema>
TÎNĂR, CAUT POLITICA. O nouă ficţiune de aur
Autor: Mihnea BLIDARIU
Sursa: www.observatorcultural.ro
Au unii, în România, talentul de-a ne face să credem că există contexte şi situaţii care, în fapt, lipsesc cu desăvîrşire. Sîntem bombardaţi cu ştiri şi noutăţi despre lucruri care sînt, la urma urmei, pură ficţiune. Să luăm un exemplu…
De puţină vreme, Roşia Montană Gold Corporation (fost Gabriel Resources, fost… Roşia Montană Gold Corporation) a demarat o nouă campanie de imagine, construită de agenţia Leo Burnett şi de Bogdan Naumovici (îl ştiţi, băiatul ăla grăsuţ care comenta în stil neaoş episoadele din Seinfeld). În spotul publicitar al campaniei, se vorbeşte de „noul proiect“ de la Roşia Montană, care „aduce“ statului român 4 miliarde de dolari. Problema spotului este că vorbeşte despre ceva ce nu există: nici vorbă de un „proiect nou“, e acelaşi proiect, respins de instanţele judecătoreşti prin hotă-rîri definitive şi irevocabile; nici vorbă să „aducă“ ceva statului român, dar e adevărat că a adus „ceva“ multor reprezentanţi ai statului roman, din guvernările Năstase, Tăriceanu şi Boc…
Nu înţeleg de ce o agenţie respectabilă de publicitate ia parte la o asemenea cacealma, menită doar să-i creeze subalternului domnului Mazăre, domnul Nemirschi, marioneta de la Mediu, o acoperire sub care să poată da undă verde proiectului, aşa cum a făcut-o şi Sulfina Barbu, pentru ca acesta să se poticnească în instanţe, din nou. Mă rog, probabil că o fi şi Leo Burnett în criză şi nişte bani în plus nu strică. Oricum, nu cred că cineva se mai lasă păcălit de campaniile RMGC, oricîte miliarde ar promite ele. Cu banii băgaţi în aceste campanii, dacă într-adevăr le pasă de Roşia Montană, după cum declarau sus şi tare, canadienii puteau să repare drumurile comunale, să restaureze casele de patrimoniu, să reabiliteze şcoala şi biserica. A, scuze, am uitat: dacă ar fi să demareze proiectul, toate astea oricum nu vor mai exista!...
Acest gen de periodice „aventuri pe micul ecran“ ale RMGC demonstrează, poate, nu atît prostia directorilor firmei, cît prostia partenerilor lor români de giumbuşlucuri poleite cu aur. Pentru că, atît politicienii români, cît şi publicitarii români sînt convinşi că ei dictează opinia generală, seteaza trendul şi ne manipulează minţile. Să fim serioşi: trei sferturi dintre români dorm pe ei, un sfert visează să emigreze şi noi, ăştia de stăm treji, n-avem de gînd să ne lăsăm adormiţi de poveştile cu milarde de dolari ale domnului Naumovici…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu