miercuri, 20 mai 2009

de astazi intru in post

Desi bunica de la Calvaser ne-a aratat ca se poate sa intri in post in fiecare miercuri si vineri ,nu i-am urmat invatamintele. Poate si pentru ca adolescenta consuma enorm de multa energie si imi era foarte greu sa imi inhib dorinta de a manca. Dar de cand m-am intors din Anglia, parca nu mai am aceiasi tragere catre mancare. Frigiderul este plin de bunataturi, imi pot cumpara cam tot ce imi doresc... degeaba. Eram cunoscut ca un mancau si un pofticios fara pereche iar acum de abia mai gust.
Pentru a revenii la bucuria de a manca, de astazi voi face post miercurea si vinerea.
Postul se refera la un anumit set de reguli restrictive, mai ales alimentare, in majoritatea civilizatiilor vechi.
La crestinii ortodoxi postul este un element de baza. Am cautat o definitie si elemente care sa ma ajute sa inteleg postul religios. Am gasit informatii aici> Postul (sl. пост) este înţeles în general ca o practică de abţinere de la anumite mâncăruri, în anumite zile ale săptămânii (miercurea şi vinerea) sau pe perioade mai lungi stabilite de Biserică, posturile (şi însemnate în calendarul bisericesc). Totuşi, postul este şi o practică de nevoinţă sufletească şi atenţie sporită, trezvie. Sunt două feluri de postire: postul ascetic şi postul total.

Pentru inceput, o sa renunt la tot ce este animal miercurea si vinerea.
De dimineata am mancat o banana iar la amiaza am luat doua feli de paine de casa si si ulei de masline extravirgin.

E un punct de plecare si sa nu uitam> "Feriţi-vã de a măsura postul cu o simplă înfrânare în ale mâncării. Cei ce se înfrânează de la mâncare, dar au purtări rele, se aseamănă diavolului care, deşi nu mănâncă nimic, nu încetează să păcătuiască" - Sfântul Vasile cel Mare

O sa revin cu impresii!!!

2 comentarii:

  1. Mie mi-e teama sa nu fii luat din Anglia vreun parazit intestinal care-ti taie pofta de mancare ... :( Check it out!!

    Mananca soia, fasole, mazare, chiftelutze vegetariene etc. de post. Nu e nevoie s-o tii doar pe 2 felii de paine, ca apoi iti mor neuronii ca mustele ...

    Happy Fasting!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tinta este ca, la anul, sa am doua zile pe saptamana doar cu apa si paine :)
    paraziti nu sunt, controlat.
    cu neuronii - oricum nu e nevoie de ei in Romania, aici cu cat ai mai putini cu atat ai mai mult succes :)

    RăspundețiȘtergere