sâmbătă, 13 iunie 2009

maxime din liceu

Acum peste o decada, pe cand eram in liceu, eram plin de sperante. Am afisat atunci, deasupra patului, doua foi A4 scrise de mana cu mai multe maxime, cica sa ma coordoneze. Astazi am cautat intre actele mele o fisa fiscala si am gasit una dintre ele.

prima maxima este dupa Sari al Sakadi: Iubirea absoluta intre doi oameni exista numai cand unul se adreseaza celuilalt cu vorbele: O, eu insumi!

De actualitate si un ideal pentru toti oamenii. Din nefericire foarte putini pot trece peste micile probleme zilnice si sa se gandeasca la celalalt.

a doua maxima este din Nikos Kazantzakis: Ma port intotdeauna ca si cum as fi nemuritor!
intre timp am aflat ca nu sunt nemuritor si tine de utopie si de nebunie, si in cel mai bun caz de incapatanare, nu merge intotdeauna sa te porti ca si cum ai fi nemuritor.

A treia maxima apartine Elenei Vacarescu cu a ei iubire distrusa de cutumele sociale si politice ale Romaniei> Ah! que je plains les mortes pour leur indifference!
ii plang in continuare pe mortii vii din Romania de astazi, cu care ma intalnesc zi de zi pe strada si care au o indiferenta crasa fata de orice altceva in afara de bani, putere si sex.

Mihai Eminescu vine cu o strofa care este extraordinar de actuala>
viata-mi pare-o nebunie
Sfarsita fara-a fi-nceput
In toata neagra vesnicie
O clipa-n brate te-am tinut.
Cel putin primul vers este adevarat de numa' > Viata este o nebunie... mare nebunie

O fraza care m-a ajutat ca sa justific despartirea de o femeie, acum foarte multi ani.

O femeie ori este adorata ori este parasita (Maria Remarque)

La ultima propozitie nu am trecut autorul si nu imi pot aminti, asa ca intru pe net ca sa caut ...
google it si... nimic.
fraza pare a fi din nikos kazantzakis dar nu sunt sigur..
Un singur lucru, o imagine nemiloasa, devoratoare si indestructibila: esenta!
Dar imi va lua timp sa o gasesc.

Mai este un text lung pe verso, este notata si pagina dar nu scrie de unde este. Chestiuni despre dogma si excomunicare... plictisitor si departe, poate actuala peste alti 15-20 de ani cand voi avea nevoie de mai mult sprijin divin.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu