luni, 8 iunie 2009

Pasca moldoveneasca si paine de casa

Imi amintesc sarbatoriile la Calvaser, in special bunataturile de dulce de pe masa: cozonac cu nuca si rahat, hencles sau lichiu si gogosi. Painea de casa cu dontul omniprezent... Hmmm
Rusaliile de anul acesta au fost perfecte din punctul asta de vedere, am primit o tava cu pasca moldoveneasca, un fel de hencles d'al nost dar cu mult mai multa smantana dulce. As putea manca o tava la fiecare masa.
Pasca a fost facuta de soacra mea si am mancat-o pe nerasuflate. Reteta este originala, de la Botosani.
Painea din magazin seamana tot mai mult cu o perna moale... plina de chimicale si tot mai departe de gustul de altadata. Sibiul este un caz fericit datorita existentei, inca, a unor cuptoare cu vatra, dar sunt tot mai putine si calitatea scade de la un an la altul.
Familia a luat o hotarara istorica si in fiecare vineri, din satul natal vine paine de casa facuta in cuptor de caramida, incalzit cu lemne. Fiecare avem rezervata o paine. A mea ajunge de sambata si pana joi. Mare, bine facuta, gustoasa si bio. Dar este mult de munca pentru a obtine o sarja.

2 comentarii:

  1. Daca faci paine de casa e ff bine. Dar sa nu folosesti faina din comert 'bleached' artificial ...

    RăspundețiȘtergere
  2. De unde vine painea de la seica folosesc faina din productie proprie. Adica au grau cultivat, pe care il macina.

    RăspundețiȘtergere